Molitanové podsedáky EMOCE

Pojďme si zapřemýšlet a říct si otázku: ,,Jak se dneska mám?” Velkou váhou v chování dětí je především to, s jakou náladou přijde do školky. Když už ráno vykročíme špatnou nohou, tak se s námi vše špatné veze celý den. Ale není nutné ztrácet hlavu, jistě spoustu podnětů nám tu dobrou náladu určitě vrátí a vykouzlí tak úsměv na tváři. Za vše můžou emoce a prožívání je různé. Nyní se se všemi emocemi seznámíme zábavnou formou díky molitanovým podsedákům, které mají EMOCE. 

Téma: EMOCE

Věk: 3 -6 let

Orientace: Herna, komunitní kruh na koberci

Motivace:

“Já mám dneska ale velmi špatnou náladu. Jsem smutná, nic mne nebaví. Dneska se mi nepovedlo zavázat si tkaničku. Asi tu botu vyhodím z okna! Ale to je vlastně veliká legrace, když by taková bota letěla vzduchem. Když si to představím, chce se mi moc smát. Děti, co se to se mnou děje? Já jsem nejdřív smutná, pak veselá. Mám v sobě nějaké nálady (emoce) a mě zajímá, jak se dneska máte vy?”

Komunitní kruh je veden v tématu Emoce. Učitelka položí podsedáky doprostřed kruhu, aby na ně děti viděly. Na začátek učitelka představí, co znamená každá emoce. Děti mohou hádat. Poté budou děti vyvolány, aby si každé sedlo na jeden podsedák a tak určily, jak se cítí. Pokud se někdo cítí smutný, mohou konverzaci rozvést, jak mu pomoci, aby se mu zlepšila nálada. 

Po dokončení, kdy každé dítě představilo svou náladu, zkusí předvést všechny emoce. Sedne si postupně na podsedák a obličejem mimicky předvede danou náladu na obrázku. Jistě to bude legrace pro všechny.

Na konci si každý může zas sednout na jednu z emocí. Uvidíme, jestli se nějaká nálada změnila nebo ne. 

Tato aktivita by se mohla stát každodenním rituálem, aby učitelka mohla dále posoudit postup dalších činností podle nálady dětí. 

Doporučené produkty1