Dětský hudební nástroj ROLNIČKY

U dětí předškolního věku se rozvíjejí všechny smysly vzájemně a když se propojí do hry, je to velká zábava jak pro malé tak i pro velké. Můžeme se ale setkat se situací, kdy funkce smyslů nefunguje v plné míře a je dobré, aby se děti s těmito tématy seznámily už jen proto, že se v dnešní době často integrují děti s různými smyslovými handicapy.

Před samotnou tělovýchovnou chvilkou se děti zahřejí rozcvičkou. Učitelka seznámí děti s pomůckou kterou budeme používat při pohybové hře. Při rozcvičce můžeme použít hned tuto pomůcku. Děti budou na povel běhat a skákat dokud učitelka zvoní rolničkami, pokud přestane, děti musí zastavit a stát bez pohybu (jako sochy).

Pohybová činnost.

Téma: Smysly

Věk: 3-6 let,

Prostorová orientace:

Tělocvična, herna

Děti stojí na vyhrazeném místě a učitelka představuje hru, kterou budou děti hrát.

Motivace:

„Víte, že máme oči, abychom mohli koukat na svět a uši, které slyší všechno co se šustne? Co máme ještě na svém těle, čím můžeme poznávat svět? Ruce, které se dotýkají a poznávají velikost, tvar, teplo, chlad. Nos, který rozezná vůni a zápach. Jazyk, kterému chutná nebo nechutná. A víte, že jsou lidé, kteří nevidí a musí se orientovat podle svých uší a rukou? Můžeme si to vyzkoušet.

Učitelka připraví čistý prostor, kde se budou děti pohybovat. Určenému dítěti zaváže oči a bude čekat na vyzvání. Ostatním dětem dá rolničky a jak se budou pohybovat a zvonit, musí dítě se zavázanými oči najít ostatní děti s rolničkami.

Pro předškoláky můžeme zkusit složitější hru. Dítě, které má zavázané oči si stoupne a před ním bude stát dítě s rolničkami. Dítě s rolničkami zvedne ruku nahoru, zazvoní. „Nevidomé“ dítě musí zkusit naznačit pohyb, které udělalo dítě s rolničkou. Dítě si dřepne a zvoní rolničkou a „nevidomé“ napodobí pohyb, jaký si myslí, že kamarád vykonal.

Výhodou těchto rolniček je suchý zip, kterým zafixujeme hudební nástroj na zápěstí nebo kotník. Může tak vzniknout spousty zábavných pohybových her.

Doporučené produkty1